vineri, 19 februarie 2010

Hercule Poiroit

Nu stiu daca ati auzit vreodata de acest Hercule Poiroit, daca ati vazut vreunul din filme sau daca ati citit vreo carte dar va sugerez sa o faceti!
Hercule Poiroit este personajul imaginat de scriitoarea Agatha Christie intr-o lunga serie de romane politiste.
Eu, personal, nu am citit cartile ci am urmarit filmele. Eram complet innebunita si aveam un program special: intre 14: 15 si 16 nu ma deranja nimeni!
Aici gasiti unele din carti!
Poirot apare în peste 30 de romane şi peste 50 de povestiri poliţiste:
Iata cateva dintre acestea!
  • Misterioasa Afacere de la Styles (The Mysterious Affair at Styles, 1920)
  • Crima de pe Terenul de Golf (Murder on the Links, 1923)
  • Poirot: Cazuri Rezolvate (Poirot Investigates, 1924, cps)
  • Uciderea lui Roger Ackroyd (The Murder of Roger Ackroyd, 1926)
  • Misterul Celor Patru (The Big Four, 1927)
  • Misterul Trenului Albastru (The Mystery of the Blue Train, 1928)
  • Cafeaua Neagră (Black Coffee, piesa de teatru in 1930 iar cartea in 1998)
  • ??? (Peril at End House, 1932)
  • Lordul Edgeware Moare (Thirteen at Dinner, 1933 mai târziu sub titlul Lord Edgware Dies)
  • Crima de pe Orient Express (Murder on the Orient Express, 1934 mai târziu sub titlul Murder in the Calais Coach)
  • Tragedie în Trei Acte (Murder in Three Acts, 1935 mai târziu sub titlul Three Act Tragedy)
  • Moarte printre Nori (Death in Air, 1935 mai târziu sub titlul Death in the Clouds)
  • Crimele A.B.C. (The A.B.C. Murders, 1936 mai târziu sub titlul Alphabet Murders)
  • Crima din Mesopotamia (Murder in Mesopotamia, 1936)
  • Cărtile pe Masă (Cards on the Table, 1936)
  • Moarte pe Nil (Death on the Nile, 1937)
  • Martorul Mut (Poirot Loses a Client, 1937 mai târziu sub titlul Dumb Witness)
  • Crima din Mews (Murder in the Mews, 1937, cps)
  • Întâlnire cu Moartea (Appointment with Death, 1938)
  • Crăciunul lui Hercule Poirot (Murder for Christmas, 1939 mai târziu sub titlurile Hercule Poirot's Christmas şi Holiday for Murder)
  • Draperia, ultimul caz al lui Hercule Poirot (Curtain, 1975)
---------------------------------------------------------
Am mai scos din titluri pentru am realizat si eu ca erau obositoare! Scuze!

Numarul de titluri este impresionant! Nu stiu daca mai are cineva o pasiune aparte pentru romanele/ filmele de acest gen, dar va recomand totusi macar un film/ o carte. Nu stiti pana nu incercati! Iar daca stiati deja de Poiroit, daca ati citit o carte, sau ati urmarit vreun film, astept opinia.

PS: In urmatorul articol - Miss Marple!

6 comentarii:

Anonim spunea...

nu-i de mirare k sunt asa multe , ai facut k Pristanda, ai pus ”elefantii tin minte” de 2 ori :))

Adelina spunea...

Chiar e super,obisnuiam sa privesc cu sufletul la gura cum gaseste indicii si prinde faptasul prin replici inteligente,unii ajungind se se dea singuri de gol:)Preferatul meu e Dumb Witness,abia astept articolul despre Miss Marple

Ada spunea...

ms

Claudiu spunea...

ma uitam si eu cand dadea la tv :D. Episodul meu preferat e cei cinci purcelusi:) am citit si cartea :X.

ari spunea...

imi plac foarte mult romanele politiste mai ales cele scrise de agatha christie.nu demult am citit irisul galben si acolo ii vorba tot de hercule poirot

Ramo & Alexya spunea...

nu am citit seria cu Poirot, dar ma citit Agatha Cristie si e tare...iar cu Poirot am ascultat inregistrarea piesei de teatru "Crima in Orient Express". Foarte tare.

Chat

Create a Meebo Chat Room